Шановні читачі! 15 червня 2018 року газеті "Демократична Україна"
(до жовтня 1991р. - "Радянська Україна") виповнилося 100 років!
12 ГРУДНЯ — 125 РОКІВ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ АНДРІЯ АТАНАСОВИЧА МЕЛЬНИКА (1890–1964), УКРАЇНСЬКОГО ВІЙСЬКОВОГО ТА ПОЛІТИЧНОГО ДІЯЧА
Народився Андрій Мельник 12 грудня 1890 року в селі Воля Якубова неподалік Дрогобича, що на Львівщині. Підвалини національної свідомості й патріотизму сформувалися у рідній оселі, де особливо шанували Івана Франка та наслідували живий приклад батька, який був не лише добрим господарем, але й відомим громадським діячем.
Протягом 1900–1910 років він учиться у гімназіях Дрогобича та Стрия. І вже у 1912 році вступає до Вищого земельного навчального закладу у Відні. А 1914-го Андрій Мельник вступає добровольцем до Легіону Українських Січових стрільців. Стає командантом сотні УСС, бере участь у боях на горах Маківка і Лисоня. За проявлену мужність нагороджений срібною медаллю та іменною шаблею.
У 1916-му разом з іншими галичанами потрапив у російський полон і був відправлений у табір під Царицин. 6 січня 1917-го група українських старшин, серед яких Андрій Мельник, Михайло Матчак, Роман Сушко, організували втечу з полону і невдовзі добралися до Києва.
9 ГРУДНЯ — 90 РОКІВ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ СВЯТІЙШОГО ПАТРІАРХА КИЇВСЬКОГО І ВСІЄЇ РУСІ-УКРАЇНИ УПЦ КП ВОЛОДИМИРА (1925–1995)
Об’єднувач християн — так можна визначити постать Патріарха Володимира (Василя Романюка). Велич цієї особистості ще не розкрита в усій повноті. Склалася дивна традиція згадувати про Київського Патріарха тільки у контексті його похорону, так званого чорного вівторка — 18 липня, коли через безглузду поведінку тодішньої влади було пролито людську кров.
Василь Омелянович Романюк (світське ім’я Патріарха) народився у селі Химчин Косівського району Івано-Франківської області. Усе своє життя починаючи з ранніх літ він присвятив служінню Богові, українському народові й Церкві.
...Життя Василя Романюка стало прикладом подвижництва для багатьох. Дев’ятнадцятирічного Василя арештували восени 1944 року за зв’язки з ОУН. Його 15-річного брата вбили енкаведисти. У Сибіру на засланні загинув батько, Омелян Романюк. Василеві присудили 20 років, удвічі зменшивши термін через неповноліття.
Наш співрозмовник — корифей української карикатури Володимир Солонько. Пройшов дві ґрунтовні школи — Художній інститут (нині Національна академія образотворчого мистецтва та архітектури) і журнал «Перець».
А ще він — живописець, різьбяр-скульптор, автор анекдотів та віршованих хохм, майстер на всі руки.
Лауреат всеукраїнських та міжнародних конкурсів Володимир Солонько перебуває у нескінченному пошуку тем, сюжетів і неординарних образних рішень. Творчо ніколи не буває солодкий, він — солоний, а ще більше перчений. Дивиться довкола пильно-пронизливо, глибоко, доброзичливо, а не роздратовано й сердито.
Від творчості Володимира Івановича світлішає на серці і дійсність не видається такою вже сумною і невтішною, просто всі наші дурощі — це складова життя, де найдосконаліші люди ті, котрі вміють лікувати сміхом.
Останній вірш Ельдара Рязанова
В старинном парке корпуса больницы,
кирпичные простые корпуса...
Как жаль, что не учился я молиться,
и горько, что не верю в чудеса.
У галереї сучасного сакрального мистецтва Іconart відкрилася виставка Оксани Романів-Тріски і Тараса Лозинського «Під заступництвом Богородиці», повідомляє i-pro.kiev.ua.
Образ Богородиці промовляє до нас з різних пам’яток — від давньовізантійських до сучасних. Виставка «Під заступництвом Богородиці» демонструє спроби двох львівських авторів — Оксани Романів-Тріски і Тараса Лозинського — відтворити цей образ у малюванні на склі. Традиційно ця техніка асоціюється з гуцульсько-покутським іконописом, з якого, зрештою, і виросли сучасні спроби художніх інтерпретацій.
Катерина Білокур є однією з найбільш знаних українських художниць ХХ сторіччя. Її ім’я здебільшого викликає асоціації з квітковими мотивами. Проте творчість художниці має значно глибший вимір, її біографія — яскрава і драматична історія долі талановитої жінки, яка всупереч усім обставинам сільського життя вирішила присвятити себе живопису.
Катерина Білокур пережила всі найважчі події української історії минулого століття: революцію, Голодомор, Другу світову війну, та попри все спромоглася реалізувати свою заповітну мрію. Усе унікальне мистецтво Катерини Білокур проникнуте прагненням додати у життя краси і любові.
«Хочу бути художником!» — автобіографічна цитата і життєве кредо Катерини Білокур. Усе її життя пройшло у селі Богданівка. Волею батьків Катерина не отримала навіть початкової освіти, грамоту опановувала самотужки. Тоді й дізналася, як говорила сама, про «чарівне слово — художник».
Київський академічний драматичний театр на Подолі активно займається інсценізацією сучасної української драматургії. Нещодавно Ігор Славинський тут поставив виставу «Ревізія-шмавізія» за твором Анатолія Крима, а Сергій Павлюк — «Замовляю любов» за п’єсою Тетяни Іващенко.
Вистава «Ревізія-шмавізія» є третьою, заключною частиною трилогії А. Крима, що умовно можна назвати «Розповідями про єврейське щастя» (попередні — «Льовушка» та «Лист Богу»). Творці спектаклю намагаються провести дослідження, що ж це власне таке, єврейське щастя. На жаль, інколи ми буваємо настільки «сліпими», що не помічаємо того, що щастя було десь поруч. Те ж саме трапляється з героями вистави.
Події «Ревізії-шмавізії» відбуваються в одній із провінційних філармоній приблизно у 70-х роках минулого століття. Смерть та поховання одного з технічних працівників цієї музичної установи, а потім несподівана ревізія приводять до цілої низки комічних та містичних подій. Виявляється, можна писати листи на той світ і отримувати на них уві сні відповіді.
Серед головних викликів сучасності експерти Центру Разумкова визначають проблеми, пов’язані зі станом державних фінансів, їх дефіцитами та накопиченими боргами.
Упродовж останніх десятиріч минулого століття, коли у світі утворювалося багато нових економік, нерідкими були фінансові, валютні, боргові кризи в країнах, що розвиваються. Фінансові ринки розвинутих країн видавалися стійкими, а механізми кредитування (і запозичень) дозволяли їх урядам активно акумулювати ресурси на внутрішніх і зовнішніх ринках практично без ризиків.
Спокійна позитивна динаміка глобальної економіки й контрольовані бюджетні дефіцити найбільших країн протягом попередніх десятиліть сприяли недооцінці бюджетних і боргових викликів для них. Серед головних чинників цього експерти Центру Разумкова називають невиправдану віру у всемогутність ринкового саморегулювання. Зокрема й через новітні похідні фінансові інструменти, за допомогою яких сподівалися покривати ризики від можливих спонтанних збурень на глобалізованих фінринках.
Хоча рівень боргів у структурі ВВП розвинутих країн часто перевищував такий рівень у країнах, що розвиваються, кризові ризики для розвинутих країн не виглядали високими, адже вважалося, що вони мають майже необмежений доступ до фінансування дефіцитів.
Історія підкреслює той факт, що у більшості розвинених країн саме пошта була центральним найпотужнішим механізмом зв’язку, який підтримує держава. Якщо взяти до уваги досвід успішних країн, то Пошта Японії, наприклад, яка є державною корпорацією, звільненою від сплати податків, виступає найбільшим ощадним банком країни. Пошта Греції (ELTA) отримує субсидії на надання універсальних послуг.
Пошта Франції на період 2013–2015 рр. для гарантування вигідних тарифів на доставку періодичних видань отримала від держави пряму фінансову допомогу у розмірі 597 млн євро. А для забезпечення завдання територіальної присутності на 2013–2017 рр. було ухвалене рішення щодо звільнення французької пошти від сплати місцевих податків на суму 170 млн євро на рік. Існує ще безліч прикладів державної підтримки вітчизняної пошти.
Україна також має свого національного оператора поштового зв’язку — Укрпошту. Як вона працює у нинішніх ринкових умовах, у яких відносинах із державою, як заробляє, які зрушення та перспективи має підприємство, ми запитували у керівника Укрпошти Ігоря Ткачука, який очолює підприємство вже 11 місяців поспіль.
Поміж останніх знакових і дуже важливих для нашого суспільства за своїми політичними і економічними наслідками чергових прожектів державних керманичів не останнє місці посіла спроба покінчити з тоталітарним минулим країни.
Закон України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та заборону пропаганди їх символіки», який наробив чимало галасу у суспільстві, надав непогану можливість населенню, себто територіальним громадам, самим покінчити з радянським тоталітарним минулим. Ухваливши задля цього з власної ініціативи рішення про позбавлення у назвах населених пунктів, вулиць, пам’ятників тощо — геть усього, що нагадує про радянське тоталітарне минуле.
А щоб у населення не залишалося сумніву у серйозності намірів законодавців, декомунізацію в Україні чітко регламентували в часі: до 21 листопада 2015 року все і скрізь мало бути перейменовано з ініціативи місцевих рад.
Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.ua».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».