Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ТЕХНІКА
АН-148: ІРАНСЬКА СТОРІНКА
Протягом п'яти днів в Ірані перебувала делегація керівників і провідних фахівців підприємств та організацій українського авіабудування. Вони взяли участь у міжнародному авіасалоні «Іran Kish Air Show»-2008, що проходив на острові Кіш. І представляли іранцям наш регіональний пасажирський турбореактивний лайнер нового покоління Ан-148, презентація якого відбулася на згаданій виставці, на аеродромах у Тегерані та Ісфахані.

Оглядини на острові Кіш
Переліт з України до Ірану наші авіабудівники зробили на літаку Ан-148, котрий збиралися презентувати. Як розповів кореспондентові «ДУ» Андрій Совенко, керівник прес-служби Авіаційного науково-технічного комплексу імені О. Антонова, відстань у 3500 кілометрів, які відділяють столицю України від острова Кіш, розташованого на півдні Ірану у Перській затоці, «сто сорок восьмий» подолав без жодної проміжної посадки за чотири з половиною години.
Незабаром після того, як літак зробив посадку на аеродромі острова Кіш (що є не лише одним із курортних районів Ірану, а й водночас вільною економічною зоною), відбулася перша презентація лайнера, з яким ознайомилися керівники авіабудівної промисловості цієї країни і представники авіакомпаній «Іran Air» та «Іran Air Tour». На діловій зустрічі генеральний конструктор АНТК Дмитро Ківа розповів про новий літак, створений українськими авіабудівниками разом із російськими партнерами, про його характеристики. Зі свого боку, іранські колеги висловили зацікавленість у таких лайнерах, наголосивши, що маються на увазі не лише перспективи придбання Ан-148, а й можливості отримання ліцензії на виробництво таких літаків у Ірані.
На офіційному відкритті авіасалону «Іran Kish Air Show»-2008 Ан-148 привернув загальну увагу під час свого демонстраційного польоту, після чого біля лайнера та на його борту побували чимало відвідувачів. Того ж дня пройшла спільна прес-конференція генерального конструктора АНТК Дмитра Ківи та керуючого директора Організації авіаційної промисловості Ірану Маджида Хедаята. Дмитро Семенович наголосив на тому, що під час проектування Ан-148 у цей літак закладено можливості ефективно працювати у різних природно-кліматичних умовах, зокрема у високогірних районах, в умовах спеки, морозів тощо, а також здатність робити зльоти і посадки, використовуючи для цього не лише бетонні смуги добре обладнаних аеропортів, а й аеродроми зі значно гіршим станом покриття злітно-посадкових смуг. Усі ці іспити «сто сорок восьмі» гідно склали ще під час їхніх сертифікаційних льотних випробувань. Тепер обидві сторони — українська та іранська — мають намір надалі спільно вдосконалювати ці властивості нового лайнера, аби зробити його ще більш невибагливим до згаданих зовнішніх умов при експлуатації. Маджид Хедаят наголосив на прес-конференції, що він з оптимізмом дивиться на майбутнє нового «антоновського» літака в Ірані, й висловив упевненість у тому, що лайнери Ан-148 знайдуть попит у іранських авіакомпаній, а також авіабудівники цієї країни зможуть отримати ліцензію й серійно випускатимуть такі літаки для внутрішнього ринку повітряних перевезень.

Столична презентація
Ан-148 зробив переліт із острова Кіш на північ — до Тегерана, маючи у своєму пасажирському салоні не лише делегацію українських авіабудівників, а й 25 іранців — представників авіапромисловості й авіакомпаній, які прагнули в умовах реального польоту оцінити рівень комфорту на борту літака, ознайомитися з функціонуванням його пілотажно-навігаційного комплексу та інших систем.
У Тегерані літак Ан-148 оглянули, зокрема міністр оборони Ірану Мостафа Мохаммад Наджар (у цій країні Організація авіаційної промисловості за підпорядкуванням входить до системи міністерства оборони), директор канцелярії президента Давид Ахмадінежад (до речі, рідний брат глави держави). Після огляду лайнера пан Ахмадінежад сказав: «Ми пересвідчилися, що літак Ан-148 є сучасним, а програма його подальшого розвитку успішно реалізується. Сподіваємося, що тепер над цією програмою ми працюватимемо разом».
Під час презентації лайнера зазначалося про доцільність створення спеціалізованого спільного ірансько-українського підприємства для обслуговування «сто сорок восьмих», а також навчання екіпажів для польотів на машинах такого типу. Керуючий директор компанії «FARS», яка займається технічним обслуговуванням і ремонтом цивільних літаків, пан Мірбагхері зауважив: «Досвід свідчить, що за своєю конструкцією та льотними даними літаки «Антонова» часто перевищують західні лайнери — і цілком влаштовують нас. Ми просимо лише звернути належну увагу на їхню післяпродажну підтримку».

Меморандум про співпрацю
Після завершення столичного етапу презентації Ан-148 наступним її пунктом став Ісфахан — розташоване у центральній частині Ірану місто, неподалік якого знаходиться завод авіабудівної виробничої компанії «НЕSА». На цьому підприємстві впродовж кількох років провадиться (у співпраці з українськими колегами й за українською ліцензією) серійне виробництво регіональних пасажирських літаків іншого типу — турбогвинтових Ан-140, де партнерами іранських авіабудівників є АНТК імені О. Антонова, Харківське державне авіаційне виробниче підприємство та акціонерне товариство «Мотор Січ» із Запоріжжя (виробник авіадвигунів). Ці «сто сорокові» іранці випускають під назвою «ІrАn-140» (що можна розшифрувати не лише як «іранський Ан-140», а й як відтворення назви держави — Іран). Один із таких літаків, збудований на заводі в Ісфахані, було продемонстровано як експонат на нинішньому міжнародному авіасалоні на острові Кіш.
Авіабудівники «НЕSA» поступово нарощують темпи виробництва літаків «ІrАn-140». Шість таких машин надійшли в експлуатацію, а ще шість літаків цього типу перебувають на різних стадіях складання у заводських цехах у Ісфахані.
Сaме в Ісфахані у завершальний день перебування в Ірані делегації українських авіабудівників підписано меморандум про перспективи співпраці щодо літака Ан-148. У документі зазначено, що Іран зацікавлений придбати і виробляти (у кооперації з українськими та російськими підприємствами авіапромисловості) загалом 50 регіональних пасажирських літаків Ан-148 і що обидві сторони ініціюватимуть підготовку відповідної українсько-іранської міжурядової угоди стосовно цього. Обумовлено можливість, у разі потреби, виконання в інтересах іранських авіаперевізників певних модифікацій цього літака.
Між іншим, говорячи про згадані 50 «сто сорок восьмих», іранці мають намір певну частину із цієї кількості машин закупити, ще деяку частину скласти на заводі «НЕSA» з отриманих машинокомплектів (вузлів, агрегатів, систем тощо), а ще частину, освоївши виробництво лайнерів, виготовити безпосередньо на своєму підприємстві за ліцензією (до речі, за подібною схемою іранці починали налагоджувати у себе серійне виробництво турбогвинтових пасажирських літаків Ан-140, виготовлення яких надалі триватиме в Ісфахані).
Щодо перспектив опанування Ан-148 в Ірані, то керуючий директор Організації авіаційної промисловості цієї країни Маджид Хедаят сказав про дві умови, за яких іранські авіабудівники будуть зацікавлені у Ан-148: перша — експлуатація таких літаків різними авіакомпаніями; друга — розрахунок на те, що їм буде передано технології виробництва «сто сорок восьмих».
Стосовно набуття досвіду експлуатації серійно вироблених Ан-148 під час їхньої праці у різних авіаперевізників, то нагадаємо, що перший літак цього типу було у вересні 2008-го передано українській державній компанії «Лізингтехтранс», яка, у свою чергу, визначить експлуатанта лайнера. А в Росії на заводі Воронезького авіаційного літакобудівного товариства, як сказав мені генеральний директор цього підприємства Михайло Шушпанов, вступило у завершальну фазу виробництво першого серійного Ан-148 російського складання (разом із українськими партнерами), і до кінця нинішнього року цей виробничий процес має бути закінчено. В Україні ж на київському заводі «Авіант» також сподіваються до кінця поточного року завершити складання першого для цього підприємства серійного літака Ан-148.
Українсько-іранська співпраця у сфері авіабудування (на цьому наголосили у розмові з автором цих рядків у АНТК імені О. Антонова) стосується цивільної авіаційної техніки. Водночас, оскільки літаки взагалі майже завжди є технікою так званого «подвійного призначення», АНТК налаштований чітко виконувати вимоги чинного законодавства щодо контролю за експортом такої продукції й щодо технологій її виробництва.
Після церемонії підписання українсько-іранського меморандуму керуючий директор авіабудівної виробничої компанії «НЕSA» Мохаммад Алізаде сказав: «Ми вдячні «Антонову» за те, що літак Ан-148 було продемонстровано в Ірані. Ми задоволені відкритістю, з якою українські фахівці відповідали на наші запитання. Ми впевнені, що літак Ан-148 знайде гідне місце в Ірані. Це — вельми сучасна машина, яка відповідає світовому рівню». Генеральний конструктор АНТК Дмитро Ківа, подякувавши іранським колегам за чудову організацію візиту української делегації та надану допомогу в організації показу літака Ан-148, зазначив: «Нам приємно бачити, що завод «НЕSA» динамічно розвивається. Ми і наші партнери готові продовжити переговори щодо Ан-148 і у погоджені терміни прийняти в Україні делегацію іранських фахівців».

Вадим ФЕЛЬДМАН
також у паперовій версії читайте:
  • ЕКОЛОГІЧНО ЧИСТІ МОРСЬКІ ТРАМВАЙЧИКИ
  • МІКРОСКОП ДЛЯ СПОСТЕРЕЖЕНЬ ЗА МОЗКОМ

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».