Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ПОЛІТИКА
МІНТРАНС ПОПЕРЕДУ ІДЕ?..
В Україні нині модно чимало планувати. Нещодавно новий Кабінет Міністрів ухвалив на засіданні проект власної програми. Як відомо, цей документ перебуває, так би мовити, на «дослідженні» парламентських комітетів і фракцій. Попередньо навіть повідомляється, що черговий кабмінівський бестселер розглядатиметься у парламенті 5 лютого. Звісно, якщо до того часу «регіонали» та комуністи розблокують трибуну і Верховна Рада повернеться до нормальної роботи у пленарному режимі.

ДЕЩО ПРО ПІДГОТОВКУ ДО ЄВРО-2012, СТОЛИЧНІ ЗАТОРИ ТА ВІДМОВУ ВІД ПРИВАТИЗАЦІЇ «УКРЗАЛІЗНИЦІ»
Утім, забігати наперед поки не будемо. Зрештою, щодо блокування певну ясність може принести день сьогоднішній. Принаймні, 25 січня планується розглянути низку кадрових питань.
Поки цього тижня ділитися поглядами на найближче та більш віддалене майбутнє почали куратори різних галузей, що понад місяць перебувають у владних кріслах. Одним із перших це зробив міністр транспорту і зв’язку Йосип Вінський. За його словами, перед відомством, яке він очолює, невдовзі будуть поставлені цікаві й перспективні завдання. Що найголовніше, український транспортник номер один обіцяє з усім упоратися.
Як сказав міністр, найважливішим завданням для нього та його підлеглих є підготовка до чемпіонату Європи з футболу 2012 року. Загалом проведення цього форуму коштуватиме близько ста мільярдів гривень, але 85 відсотків із цієї суми мають намір залучити від інвесторів. Решту п’ятнадцять повинен виділити бюджет. Посадовці різного рангу не раз наголошували на тому, що Україна спізнюється у своїй підготовці до Євро-2012 десь на вісім місяців.
Одна з головних проблем — дороги. Їхнє будівництво та реконструкція мають початися негайно. Сучасні автобани повинні пролягти передовсім у областях, де відбуватимуться футбольні поєдинки. Та все ж головна увага прикута до столиці. За словами міністра, цього року буде розпочато будівництво більшої частини великої кільцевої траси навколо Києва. «Це ділянки, які пов’язують трасу Житомир—Київ із трасами Київ—Одеса і Київ—Дніпропетровськ на півдні,— ділиться планами високопосадовець.— А ще ділянки, що сполучатимуть автошлях Київ—Харків з трасами Київ—Москва та Київ—Чернігів у східній частині. В цих напрямках почнеться будівництво і ми цю роботу беремо на себе».
Йосип Вінський також повідомив ще одну «автодорожну» новину: цьогоріч планується здати українську частину оновленої траси Київ—Москва на ділянці Кіпті—Глухів—Башівськ. Стосовно віддаленої перспективи — це перетворення України на сучасну транзитну державу і побудова автобану Львів—Донецьк.
А ось проблему хронічних столичних заторів вирішити складніше. Тут потрібна взаємодія з міською владою. Навіть за автомобільну частину нового мосту, що зводиться через Дніпро, Мінтранс... не відповідає. Пан Вінський скаржиться, що за маршрутом дороги, котра вестиме на цей міст, столична влада виділила землю комерційним структурам. «Тепер вони нам виставляють колосальні суми, щоб викупити цю землю. Ця проблема поки у стадії вирішення. Ми створили спільну робочу групу з міськдержадміністрацією на рівні мого заступника і першого заступника Київського міського голови і відпрацьовуємо цю позицію. Але поки робота йде не надто плідно»,— констатує міністр транспорту.
Натомість усе, що стосується залізничного транспорту, який у перспективі рухатиметься згаданим мостом, то 2008 року планується завершити прокладання робочої колії. Для завершення такого будівництва потрібно близько 1,5 мільярда гривень.
Узагалі питаннями залізничного транспорту новий міністр неабияк переймається. Він категорично виступає проти приватизації «Укрзалізниці». Щоправда, невдовзі це підприємство очікує санація. Міністр не може зрозуміти, як «Укрзалізниця» примудрилася за результатами своєї торішньої діяльності відпрацювати зі збитками? (Звіту за весь рік поки що немає і наведені ним дані стосувалися лише дев’ятимісячної роботи). На думку урядовця, це робилося невипадково, щоб підготувати відомство до приватизації за безцінь. «Однак більше такого не буде,— переконує Вінський.— Ми працюватимемо з цим підприємством за трьома позиціями. Перша — це нова тарифна політика на «Укрзалізниці». Друга — нова амортизаційна політика. І третя — це нова політика закупівель. Більше такого не буде, що за деякими закупівлями держава втрачала удвічі-утричі більше, ніж отримувала. Загалом на закупівлях «Укрзалізниця» торік переплатила понад мільярд гривень».
Починаючи з нинішнього року розпочнеться оновлення рухомого складу на залізниці. Причому закуповувати вагони пан Вінський хоче на Крюківському заводі, попередньо йдеться про 200 вагонів щорічно. Міністр зауважує, що нові вагони, зроблені у Крюкові, матимуть таку платформу, яка дасть змогу розвивати швидкість до 160 кілометрів на годину.
Якщо із закупівлями на «Укрзалізниці» досі були суцільні перевитрати, то з тарифами ситуація діаметрально протилежна. Високопосадовець зазначає, що тарифи «Укрзалізниці» становлять приблизно 40–50 відсотків від російських і 10–15% — польських. Так що підприємцям, котрі під час перевезення власних вантажів користуються послугами залізничного транспорту, варто бути готовими до підвищення тарифів. Адже на пасажирський залізничний транспорт Вінський, схоже, махнув рукою — він, мовляв, традиційно збитковий.
На тлі можливого подорожчання вантажних перевезень залізничним транспортом дещо можуть підвищити тарифи також автомобільні перевізники. Найголовніша новина з Мінтрансу для них така: відомство ініціюватиме законопроект про запровадження нульової митної ставки на ввезення в Україну нових сідельних тягачів. Нагадаємо, фахівці у галузі автотранспорту не один рік домагаються розгляду цього питання.
Особливо тема нульової ставки стала актуальною після того, як аналогічний закон запрацював у Росії. За статистикою, тамтешні перевізники, а простіше конкуренти, впродовж останнього року суттєво поновили власний автопарк. «Нині маємо парадоксальну ситуацію,— дивується Йосип Вікентійович,— Україна, з одного боку, не виготовляє тягачі, а з іншого, при ввезенні їх до нашої держави потрібно сплачувати великі митні збори. Така сама ситуація і з пасажирськими автобусами. Ми обов’язково ініціюватимемо запровадження нульової митної ставки на ввезення такої техніки, бо мусимо дати можливість перейти на новий тягловий склад — екологічного стандарту Євро-4. Якщо ми цього не зробимо, то через 1,5–2 роки наші перевізники не матимуть змоги заїжджати в Європу».
У Мінтрансі існують також плани реконструкції українських аеровокзалів, бо прибутковим наразі є лише «Бориспіль». Проте й згадуваний ЧЄ-2012 зобов’язує! Виношуються й прожекти відновлення повноцінної роботи морських портів і добудови каналу Дунай— Чорне море. Та головне, щоб усе бажане, бодай, колись стало реальним.

Руслан ІВАНІВ
також у паперовій версії читайте:
  • «ДЕСЯТЬ КРОКІВ» НАЗУСТРІЧ... ЗМІНАМ

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».