Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА КУЛЬТУРА
ІСКРОМЕТНИЙ СИНТЕЗ МИСТЕЦТВ
Поняття «синтез мистецтв» бере початок від давньогрецької містерії. Згодом, у похмурі часи середньовіччя, містерія — театралізоване дійство релігійного характеру — була заборонена церковною владою як начебто єретичне видовище і відродилася пізніше.

Нині «синтез мистецтв» втілює в життя композитор, піаніст, поет, прозаїк, графік, автор перших в Україні рок-опер — Сергій Бедусенко (арт-мыстерія за власним лібрето «Адам і Єва», рок-ораторія на вірші Пабло Неруди «Дзвони»). Як представник відразу кількох творчих спеціальностей, митець на сцені Київського будинку актора провів уже низку оригінальних «синтетичних» вечорів, виступаючи на них в ролі музиканта, літератора і художника.
Так було до листопадового концерту, задуманого як певний творчий експеримент. Суть у тім, що, за словами Бедусенка, він вирішив зробити глибокий реверанс у бік класичної музики. Співавторами й учасниками цього проекту стали київські музиканти, лауреати міжнародних фестивалів — віолончеліст Олександр Пирієв і піаністка Северина Жук-Жукова, котрі заявили про себе як перспективний дует зі своїм пізнаваним творчим обличчям.
Київський будинок актора — ідеальне місце для творчих акцій. Сольні виступи, творчі вечори, конкурси, художні експозиції, спектаклі... Усе в цьому екзотичному будинку сприяє проникненню в таємниці Мистецтва — чудова, з елементами мавританського стилю, архітектура Владислава Городецького, неповторна аура Золотих Воріт, що неподалік, і, звісно ж, слухачі та глядачі, серед яких зазвичай не буває людей випадкових і байдужих.
Отже, у рамках циклу «Літературно-музична вітальня» у затишному фойє Будинку актора розмістилася виставка графічних робіт Сергія Бедусенка, що має космогонічну назву: «Сьомий вимір». Це, як вважає автор, сфера духовного впливу на простір. Репрезентуючи різні періоди творчості і графічної техніки, роботи часом гранично стилізовані, часом, навпаки, витончено-ажурні, налаштовують на філософський лад, запрошуючи замислитися над нашим ставленням до навколишнього світу, над першопричинами буття. Ці роботи не просто дивитися — їх необхідно розглядати, оскільки вони наповнені символами, несподіваними асоціаціями і концептуальними зв’язками («Апокаліпсис», «Заастралля», «Лемурія», «Шлях пізнання»)...І от у цьому світі загадкових і вигадливих візуальних образів розгорнулося музично-поетичне дійство.
Під час концерту, органічно сполучаючись з музичним рядом, лунали вірші з поетичних збірок Сергія Бедусенка: філософські роздуми, ліричні сповіді, барвисті вербальні ескізи. Не бракувало й контрастних, гротескно-феєричних образів, ритмічних експериментів... Спектр поетичних жанрів надзвичайно широкий: від сонета до верлібру. Буквально заворожує авторське виконання, тому що поет трактує голос дуже нестандартно — як музичний інструмент...
І, нарешті, третій компонент — Її величність музика. У першому відділенні, у проникливому виконанні Олександра Пирієва і Северіни Жук-Жукової, пролунали твори Йоганна Себастьяна Баха і Людвіга ван Бетховена — відповідно: «Прелюдія» і «Жига» з п’ятої сюїти № 3 для віолончелі solo, і соната для фортепіано і віолончелі (опус 69). Привертає увагу дивна злагодженість дуету, у якому музиканти розуміють одне одного буквально з півноти. Утім, і технічні можливості цієї співдружності, разом з виконавською зрілістю, заслуговують на похвалу.
Друге відділення відкрила елегія «Смуток» патріарха української класичної музики Миколи Лисенка, а завершило — знамените «Реzzо capriccioso» Петра Чайковського (опус 62). Цей дивовижний твір вирізняється підвищеною технічною складністю і використовує чи не всі колористичні можливості віолончелі, відкриваючи виняткове знання інструмента композитором.
Загалом, концерт «Літературно-музична вітальня» вдався на славу. Тонко продуманий щодо всіх його складових і виконаний, що називається, на одному подихові, «синтез мистецтв» створив воістину дивну атмосферу творчого священнодійства. Ця обставина, безперечно, не могла не позначитися на реакції аудиторії — квітам й оплескам, здавалося, не буде кінця...

Микола БУРЛЮКОВ
також у паперовій версії читайте:
  • УСМІШКА ДОЛІ ДЖОЗЕФА КОНРАДА
  • ЩО МИ ЗНАЄМО ПРО ЗІНАЇДУ СЕРЕБРЯКОВУ?

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».