Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ЕКОНОМІКА
НАШІ КРИЛА, НАША ГОРДІСТЬ!
Україна розпочала серійний випуск сучасного авіалайнера Ан-148. Сертифікат Міжнародного авіаційного комітету надає право українському літаку здійснювати польоти як у країнах європейської спільноти, так і на Американському континенті. Нині різні авіакомпанії замовили півсотні наших Анів.

Чорна смуга в житті українських авіаконструкторів і колективу АНТК, здається, відходить у минуле. Нарешті українські авіабудівники зможуть засукати рукава й почати виконувати серйозну багаторічну програму з випуску сучасних авіалайнерів. Можна лише гадати, чому за роки незалежності Україна не змогла відновити вітчизняне авіаційне виробництво. Адже попередній президент Леонід Кучма, як ніхто інший, обізнаний з проблемами космічної та крилатої галузі. Чому київські й харківські машинобудівники стільки років залишалися за бортом державної економічної політики, потрапили в немилість вищих посадовців країни?
Хто щоб не говорив про нинішнього Прем’єр-міністра Віктора Януковича, саме його команда приступила до виконання конкретних програм, на яку спирається економічна реформа держави. Чітко визначено пріоритети. Не секрет, що Україна має традиційно неабиякі напрацювання в кількох галузях. Скажімо, побудувати підводний човен нам «не по зубах», відсутні фахівці, заводські потужності. Літаки ж — давній «коник» українців. Тому, до честі нинішнього уряду, шлях розвитку вітчизняного машинобудування обрано правильно, виважено.
Про перші здобутки й проблеми галузі йшлося на прес-конференції міністра транспорту та зв’язку Миколи Рудьковського. Він детально розповів про закінчення випробувань літака Ан-148, після чого дістане сертифікат Міжнародного авіаційного комітету. Та нині в цехах виробничого об’єднання АНТК йде інтенсивна підготовка до серійного виробництва. Отже, галузь перебудовують «на марші». Та це не зашкодило російським, казахським, американським, іншим партнерам повірити в успіх українських колег. Уже замовлено 50 машин. Нинішнього року, якщо чорна курка не перебіжить дорогу, Україна випустить перші шість літаків, а наступного — двадцять. Тому, як зазначив міністр, першочергове завдання — налагодити виробничий процес. Для цього є достатньо коштів, оскільки держава забезпечує бюджетну підтримку. Чому не забезпечувала вчора? — запитання, що лишається без відповіді.
На жаль, за роки розбудови незалежної й демократичної держави спостерігались діаметрально протилежні процеси — виробництва, у тому числі й авіаційне, знищували послідовно й невідворотно. Чому?
Втрачено не тільки технічний, а людський ресурс. Тепер доводиться звертатися навіть до слюсарів-складальників, котрі на заслуженому відпочинку, аби допомогли юній зміні оволодіти азами майстерності, стати «на крило».
Чим привабливий український проект із виробництва сучасного літака, що має прийти на зміну зношеним Як-40, Як-42, Ту-134? До речі, кілька міжнародних компаній конкурують між собою, аби заповнити нішу, що звільняється. Слава Богові, ми встигли вскочити в останній вагон потяга, що рушив, і тепер маємо всі шанси перемогти у цьому економічному та політичному змаганнях. Адже наш літак, за словами Миколи Рудьковського, після того як стане на конвеєр, буде дешевшим за іноземні аналоги приблизно на третину. Коштуватиме він у межах 20 мільйонів доларів. Ураховуючи експлуатаційні витрати, 148-й — конкурентоспроможний, має цілу вервечку переваг. Адже створювався в умовах гострого економічного протистояння низки іноземних компаній. Чого гріха таїти, ми не змогли забезпечити секретність вузлів, які в нас поцупили під час міжнародних авіавиставок. Українську машину ретельно вивчали німецькі й американські фахівці, навіть обнадіювали спільним виробництвом. Проте далі обіцянок справа не зрушила.
До честі росіян, котрі також не завжди були послідовними в своїх діях, залишилися все ж партнерами. Голова Міждержавного авіаційного комітету (МАК) Тетяна Анодіна сказала журналістам: головне, що випробування літака вийшло на фінішну пряму. Цього ми чекали кілька років. МАК зробить все, аби машина отримала міжнародний сертифікат. Адже цей важливий проект — багаторічна праця українських і російських спеціалістів. Позаду «бурі й незгоди», фінансові труднощі, міждержавні розбіжності. Попереду — чудова перспектива, оскільки маємо літак нової генерації з погляду аеродинамічних характеристик.
До речі, вперше для сертифікаційних випробувань Одразу пред’явлено три літаки, що в міжнародній практиці вперше. Один — для перевірки на міцність, два — для аеродинамічних показників. Особливо ретельно перевіряли двигун на економічність та надійність. Пасажири мають бути на сто відсотків упевнені в новій машині.
Не другорядне питання — шум двигунів. Раніше з цієї причини були великі обмеження для українських літаків у Європі та США. Ан-148 відповідає усім міжнародним стандартам за шумовими характеристиками. На борту лайнера встановлено понад 80 обчислювальних пристроїв, що стежать за роботою агрегатів машини. До речі, систему навігації майже повністю виробляє Росія. Інші складові забезпечують американські та європейські фірми.
Таким чином, Україна наслідує приклад держав-авіабудівників, об’єднаних міжнародними корпоративними зв’язками.
Українська держава і влада зацікавлені, щоб усі виробничі структури, залучені до виробництва Ан-148, спрацювали злагоджено та кооперувалися з міжнародними організаціями. Це відкриє шлях нашій продукції на міжнародні ринки, дасть змогу інтегруватися в світове авіаційне виробництво. На цьому шляху чимало роботи й галузевому міністерству. Поки що на 2007 рік Мінтранс знайшло кошти на підтримку підприємств, що беруть участь у виробництві згаданої моделі. Бюджетом передбачено виділити 150 мільйонів гривень на поповнення обігових коштів заводів. Та щоб забезпечити масове серійне виробництво, потрібні кредити, скажімо, Світового банку тощо.
Не має сумніву, що літак Ан-148, у разі вдалого запуску серійного виробництва, принесе чимало дивідендів державі, сприятиме підвищенню міжнародного авторитету України.

Тарас ЗАЄЦЬ
також у паперовій версії читайте:
  • «ОСТРІВ КАПІТАЛІЗМУ» ПІД СОКОЛОВОЮ БАЛКОЮ

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».