Головна
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Вiвторок Жовтень 14, 2014
Головні новини
За пенсіями до ПФ звернулося 64 тис.переселенців У зв’язку з переїздом через воєнні дії на ... (12 Жов 2014)
Добра воля Не­що­дав­но бу­ли ... (12 Жов 2014)
Як Москва сама себе висікла 7 сеп­ня уряд Ро­сії на ... (12 Жов 2014)
Турецький Кіссінджер іде вгору Ре­джеп Та­йп Е­до­ган ... (12 Жов 2014)
Союз держав-ізгоїв У Мос­кві дня­ми ... (12 Жов 2014)
Активізація дипломатичних маневрів навколо Ураїни Чергове загострення військово-політичного ... (12 Жов 2014)
План Путіна Пе­зи­дент о­сії ... (12 Жов 2014)
Штайнмаєр вважає Порошенка й Путіна відповідальними за ... Міністр закордонних справ Німеччини ... (12 Жов 2014)
УКРАЇНА – НАТО Учо­ра в Уель­сі ... (12 Жов 2014)
ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ВІЙСЬКО
НА ПАПЕРІ — ДОБРЕ, А В ЖИТТІ?
Уперше Держбюджетом на 2006 рік на оборону передбачено 8,9 млрд гривень, що порівняно з минулим роком більше, ніж на 3 млрд.
Виходячи з цього, можна було б сподіватися на значний прорив у модернізації, розробленні й закупівлі нових зразків озброєння та військової техніки. Ця проблема особливо актуальна. Достатньо сказати, що нині 95 відсотків бронетанкового та 71 — ракетно-артилерійського озброєння, 65 — бойових літаків, 77 відсотків кораблів експлуатуються 15–20 років.

Гострою залишається й проблема забезпечення військовослужбовців житлом, у тому числі звільнених під час скорочення й реформування війська. Тому військове відомство з великими сподіваннями очікувало прийняття бюджету на 2006 рік, який мав вирішити ці та інші актуальні проблеми людей у погонах.
Та виявилось, що на папері асигнування на оборону виглядають пристойно, а реально вони не такі оптимістичні. Річ у тім, що із задекларованих 8,9 млрд гривень 2 млрд належать спецфонду військового відомства. Тобто Міністерству оборони ці кошти потрібно заробити. Ось що з цього приводу сказав голова Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони Георгій Крючков: «Два мільярди гривень не передбачені балансом бюджету Міністерства оборони і можуть бути спрямовані у визначеному Кабінетом Міністрів порядку на потреби Збройних сил у разі надходження їх від реалізації надлишкового озброєння, військової та спеціальної техніки, іншого майна...»
Ці надходження, як журавель у небі. Ніби й видно їх, а користь — невелика. Взяти таке питання, як реалізація надлишкового майна. За останні два роки вдалося таким чином заробити десь 554 млн гривень. Як складеться ситуація з його реалізацією в 2006 році, коли надійдуть до військового відомства ці кошти, сказати важко. Доведеться чекати, поки оборонний бюджет поповнять фінансові надходження від погашення Росією заборгованості за передані важкі бомбардувальники Ту-160, Ту-95МС, крилаті ракети та обладнання. До цих двох мільярдів гривень входять також надходження від міжнародних організацій за участь українських військовослужбовців у миротворчих операціях. Виходить, що наразі таких коштів у такому обсязі поки немає. Між тим саме з ними пов'язують вирішення багатьох проблем сьогодення Збройних сил України. Із цих 2 млрд гривень більш як 419 млн планується спрямувати на технічне переозброєння війська. Понад 931 млн — на підготовку, реформування і розвиток Збройних сил України. Ще майже 650 млн гривень — на забезпечення житлом військовослужбовців.
Є у бюджеті ще одна «міна», що непокоїть військових, які звільнятимуться цього року. Маю на увазі статтю 40 Держбюджету-2006. Вона змінює встановлений Законом «Про внесення змін до статті 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб» порядок обчислення пенсій. Відтепер базою для цього є грошове забезпечення і надбавки, що визначаються за 24 останні календарні місяці служби перед звільненням. Як вважає голова профільного парламентського комітету України Георгій Крючков, ці зміни можуть призвести до виникнення диспропорції у пенсійному забезпеченні.
Що треба зробити для того, аби оборонний бюджет був не на папері сприятливим для Збройних сил? Один із шляхів вирішення питання — внесення змін до Закону «Про Державний бюджет України на 2006 рік». Як повідомив Георгій Крючков, такий законопроект внесено на розгляд парламенту. Ним передбачається надання Кабміном дозволу спрямовувати бюджетним установам кошти на покриття тимчасових касових розривів спецфонду за рахунок залучення сум єдиного казначейського рахунку із подальшим їх поповненням до кінця року. Це означатиме, що Міністерство оборони своєчасно отримає гроші на вирішення нагальних проблем реформування Збройних сил, посилення соціального захисту військовослужбовців.
Щорічне збільшення оборонного бюджету — це світова практика. Так, США за останні п'ять років на 41 відсоток збільшили бюджет міністерства оборони. За даними журналу «Defense News», цьогоріч видатки на оборону становитимуть 670 млрд доларів. Так чинять і наші сусіди. Скажімо, у 2006 році Росія на ці цілі спрямувала понад 81 млрд рублів, що становить 2,8 відсотка ВВП (а це близько 23 млрд доларів). Для порівняння: в Україні цей показник дорівнює 1,65%.
Рівень витрат на утримання Збройних сил — показник ставлення держави до забезпечення національної безпеки.
Дар'я ЧІКАЛІНА
також у паперовій версії читайте:
  • ОДЕСЬКІ МУЗИКИ
  • ГОТУЮТЬСЯ ДО МІЖНАРОДНИХ НАВЧАНЬ
  • У РОЗКВІТІ СИЛ
  • КРИЛА СПІВПРАЦІ З НАТО

назад »»»


Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань – гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню
та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».