Пам'ять
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Понедiлок Вересень 29, 2014

"ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА", архiв новин за 2011 рiк.

ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-6198717-6']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); ТЕХНІКА
ДОДОМУ, ДО ІНДІЇ,— ПІСЛЯ ОНОВЛЕННЯ В УКРАЇНІ
Останньої п'ятниці завершального місяця цьогорічної весни зі столиці України вилетіли до Індії п'ять військово-транспортних літаків Ан-32, котрі — як і ще чимало аналогічних машин — входять до складу індійських ВПС. У Києві цю авіаційну техніку було істотно модернізовано й капітально відремонтовано (із суттєвим продовженням її льотного ресурсу) спільними зусиллями державного підприємства «Антонов» і авіаремонтного заводу № 410 та їхніх партнерів, після чого літакам прийшла пора повертатися додому.

Із нагоди цієї події в Києві відбулася церемонія проводів «тридцять других» у далеку путь. Урочистості проходили на аеродромній стоянці льотно-випробувальної станції 410-го заводу, розташованого поруч із аеропортом «Київ» (Жуляни), злітно-посадкову смугу якого використовує авіаремонтне підприємство. Серед гостей, що разом із працівниками заводу № 410 зібралися з цього приводу, був кореспондент «Демократичної України».

Модернізація за великим контрактом
Згадані п'ять Ан-32, які прилетіли з Індії до Києва і нині мали вирушити у зворотному напрямку,— то лише перша партія зі ста п'яти індійських військово-транспортних літаків цього типу, що протягом кількох років оновлюватимуться й удосконалюватимуться згідно з великим за обсягами контрактом, укладеним під час міжнародного аерокосмічного салону в Ле Бурже. Вартість цього українсько-індійського контракту становить 397,7 млн доларів США. Його упорядник з української сторони — державне зовнішньоторговельне підприємство «Спецтехноекспорт», яке є дочірньою фірмою «Укрспецекспорту» (державної компанії, котра здійснює продаж військової техніки, озброєнь і техніки подвійного призначення), а замовник — військово-повітряні сили Індії.
...На бетонному майданчику льотно-випробувальної станції заводу № 410 було встановлено в ряд п'ять готових до передачі замовникові «тридцять других» з емблемами індійських ВПС, написами Indian Air Force на фюзеляжах. Кожна з машин прикрашена прапорцями України та Індії, закріпленими іззовні на кватирках пілотських кабін. Перед літаками вишикувалися їхні екіпажі — індійські військові льотчики і технічний персонал.
До присутніх звернулися з вітаннями генеральний директор 410-го заводу Сергій Подрєза, президент — генеральний конструктор державного підприємства «Антонов» Дмитро Ківа, військово-повітряний аташе Посольства Індії в Україні полковник Прашані Патанге і генеральний директор «Укрспецекспорту» Дмитро Перегудов.
Дмитро Ківа вручив командирам п'яти індійських Ан-32 сертифікати, які офіційно засвідчували здійснену модернізацію літаків. За командою, що пролунала гучною трансляцією, екіпажі займають місця у крилатих машинах. І тягачі один за одним починають буксирувати літаки до злітно-посадкової смуги аеропорту «Київ». Погода сприяла старту багатотисячокілометрового перельоту: ясно й сонячно, а видимість, як у такому разі, зазвичай, кажуть авіатори, «мільйон на мільйон».
А тим часом кореспондент «Демократичної України» взяв на землі кілька експрес-інтерв'ю.

105 Ан-32 = 40 у Києві + 65 у Канпурі
Президент — Генеральний конструктор ДП «Антонов» Дмитро Ківа розповів, що взаємовигідне співробітництво творців літаків різних типів із маркою «Ан» та індійських партнерів триває близько сорока років. Що ж до конкретного змісту здійсненої нині «Антоновим» та авіаремонтним заводом № 410 модернізації індійських військово-транспортних Ан-32, споруджених свого часу в Україні, то на цих машинах установлено чимало сучасного обладнання і апаратури як українського виробництва, так і зарубіжного (Росія, США, Франція, Німеччина, Швейцарія та ін.). Це, зокрема, система супутникової навігації, системи для попередження небезпечного зближення літаків між собою у повітрі та із землею, модернізовані радіовисотоміри, нові радіолокатори та кисневе устаткування, комфортніші крісла для членів екіпажу тощо.
А відповідно до укладеного в грудні 2009-го контракту між ВПС Індії та акціонерним товариством «Мотор Січ», що у Запоріжжі, на індійських Ан-32 здійснюється модернізація двигунів АІ-20.
— Увесь комплекс модернізаційних робіт,— веде далі Дмитро Ківа,— значно підвищить економічність та експлуатаційні можливості літаків Ан-32 військово-повітряних сил Індії, що особливо відчується у високогір'ї, за високих температур повітря та в інших непростих природно-кліматичних умовах цієї країни.
Літаки Ан-32 з першої партії після їхньої модернізації пройшли комплексні іспити в українському небі, які було здійснено випробувачами з ДП «Антонов» разом з індійськими пілотами, котрі як технічний персонал з Індії пройшли в Україні відповідне перенавчання.
А головне — ці літаки, які вже відслужили в цій країні по 15–20 років, після модернізації отримали подальше збільшення ресурсу — ще приблизно на два десятиріччя льотної роботи (можливо, що і це — не межа).
Генеральний директор 410-го заводу Сергій Подрєза розповів, що, незважаючи на складну фінансово-економічну ситуацію та інші труднощі, колектив підприємства не тільки успішно завершив модернізацію і ремонт згаданих п'яти Ан-32, а й продовжує — на різних стадіях виробничих процесів — такі ж роботи ще на десяти індійських літаках цього типу (дві партії по п'ять машин у кожній, які перебувають у заводських цехах). До того ж на підприємстві створено індійське представництво, діяльність якого розрахована на весь час модернізаційних робіт, передбачений контрактом,— п'ять років і чотири місяці.
Директор державного зовнішньоторговельного підприємства «Спецтехноекспорт» Ігор Гладуш сказав, що згідно з укладеним контрактом зі 105-ти індійських Ан-32 в Україні буде модернізовано 40 машин. Решта 65 будуть модернізовані — за українською технічною документацією — на авіазаводі ВRD-1 індійських ВПС, розташованому в Канпурі — місті у штаті Уттар-Прадеж, що на півночі цієї країни.
Військово-повітряний аташе Посольства Індії в Україні — полковник Прашані Патанге, відповідаючи на моє запитання щодо перельоту модернізованих літаків Ан-32 з України у Канпур, повідомив, що цей маршрут пролягає через Туреччину, Єгипет та деякі країни Близького Сходу. А тривалість такого перельоту — з проміжними посадками для дозаправлення машин паливом та відпочинку їхніх екіпажів — шість діб.

Вадим ФЕЛЬДМАН
також у паперовій версії читайте:
  • ВІДЕОКАМЕРА-КРИХІТКА
  • ПЛАНШЕТИ І НЕТБУКИ
  • «СІТРОЕН» ДЛЯ КИТАЮ
  • ГРІЮТЬСЯ ВІД СОНЦЯ
  • МЕЛІОРАТОРИ МЕРТВОГО МОРЯ

назад »»»

Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».