Пам'ять
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Понедiлок Вересень 29, 2014

"ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА", архiв новин за 2013 рiк.

ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-6198717-6']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); КУЛЬТУРА
ЗАХОПЛЮЮЧИЙ СВІТ ШВЕДСЬКОЇ АКАДЕМІЧНОЇ МУЗИКИ
Уже втретє київські шанувальники серйозної музики мали нагоду почути незнайомі у нас чудові твори шведських композиторів, які були виконані під час гала-концерту, організованого нещодавно Посольством Швеції в Україні. А прозвучали вони у Колонному залі імені М. Лисенка Національної філармонії України у виконанні її Академічного симфонічного оркестру, яким диригував маестро зі Швеції — Матс Лільєфорс.

Цього разу відомий у Європі диригент запропонував київським меломанам оцінити різноманітну за стилем і формою програму, що складалася з творів композитора ХVІІІ ст. — Йозефа Мартіна Крауса, композитора ХІХ ст. — Франца Бервальда та авторів кінця ХІХ — початку ХХ ст. — Хуго Альвена і Вільгельма Петерсона-Бергера, а також і сучасного автора — Бйорна Хальмана.
У першому відділенні концерту прозвучали твори Хуго Альвена — «Танець пастушки» з балету-пантоміми «Гірський король» та п’єса «Сплячий ліс» для голосу з оркестром, одного з найпопулярніших сучасних композиторів Швеції Бйорна Хальмана — симфонія № 1 та арія з опери «Прозерпіна» Йозефа Мартіна Крауса, яку виконала у супроводі оркестру співачка Анна Еклунд Тарантіно (сопрано) — визнана виконавиця у Швеції та за кордоном.
У другому відділенні слухачі почули арію з опери «Арнльот» Вільгельма Петерсона-Бергера у виконанні цієї солістки та симфонію № 4 мі-бемоль мажор Франца Бервальда — найзначнішого шведського композитора-романтика ХІХ ст., автора чотирьох симфоній, які до наших часів є досить популярними у Швеції.
Присутні на концерті віддали належне майстерності музикантів оркестру під орудою Матса Лільєфорса — головного диригента Королівського Балтійського симфонічного оркестру та Королівського камерного оркестру, художнього керівника фестивалю «Музика у Королівському палаці» та Королівського Балтійського фестивалю, а також співачці Анні Еклунд Тарантіно, яка зуміла підкорити слухачів вишуканою технікою співу та шляхетною манерою виконання.
«Мене постійно запрошують диригувати відомими оркестрами й оперними виставами в Америці та Європі і вважають палким пропагандистом шведської музики. Проти цього я не заперечую, адже вважаю своїм обов’язком пропагувати кращі зразки шведської симфонічної музики. Ось чому і погодився диригувати тут у Києві гала-концертами, які організувало посольство моєї країни.
Мене приємно вражає реакція ваших слухачів, їхнє глибоке розуміння класичної музики, а також професійний рівень музикантів оркестру вашої столичної філармонії. Мені довелося провести нині лише три репетиції з оркестром, однак його уміння сприймати зауваження і поради диригента, бажання працювати серйозно і наполегливо викликають повагу. Хотілося б і надалі співпрацювати з цим цікавим колективом, який має солідний потенціал»,— зауважив після концерту диригент Матс Лільєфорс.

Сергій ПИРОГОВ
також у паперовій версії читайте:
  • ПРИЗНАЧТЕ ЗУСТРІЧ БІЛЯ ПАМ’ЯТНИКА
  • ОЧИМА ГОЛОВНОГО НЕ ПОБАЧИШ
  • ЛЬВІВСЬКІЙ НАЦІОНАЛЬНІЙ ГАЛЕРЕЇ МИСТЕЦТВ ПРИСВОЄНО ІМ'Я БОРИСА ВОЗНИЦЬКОГО
  • «СОНЯЧНИЙ ВЕЛИКДЕНЬ» ВІДКРИВСЯ У СТОЛИЦІ

назад »»»

Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».