Пам'ять
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Понедiлок Вересень 29, 2014

"ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА", архiв новин за 2012 рiк.

ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-6198717-6']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); КУЛЬТУРА
СТО ШЕДЕВРІВ ІЗ ДЕВ’ЯТИ МУЗЕЇВ УКРАЇНИ
Для поціновувачів мистецтва живопису виставка «Європейський вимір», що днями відкрилася у Національному музеї мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків, виявилася справжнім відкриттям, оскільки вперше дев’ять провідних музеїв України поєднали зусилля, щоб у межах однієї експозиції показати сто вибраних творів європейського класичного живопису, які становлять золотий фонд української культури та є водночас частиною загальноєвропейської спадщини.

Цікаво, що ця виставка є продовженням проекту, започаткованого Державним музеєм образотворчих мистецтв імені О. Пушкіна (Москва) під назвою «Повернення Святого Луки». Західноєвропейський живопис VI–XVІІІ ст. із музеїв України», який здійснювався у столиці Росії від 16 липня до 9 вересня.
Підготовка до експозиції тривала кілька років. Музейні науковці, хранителі та реставратори з дев’яти міст провели велику за обсягом роботу, оскільки значну частину експонованих картин показано вперше, раніше вони майже не полишали фондосховищ. Деякі твори пройшли ґрунтовну реставрацію, а стосовно інших було отримано нові відомості — встановлено авторство, визначено датування, розкрито таємниці сюжетів, відкрито імена портретованих осіб і колишніх власників.
Заради реалізації цього проекту постійну експозицію Європейського мистецтва у музеї Б. і В. Ханенків було демонтовано. Автори проекту «Європейський вимір» зробили особливий наголос на історії представлених шедеврів. У науковому каталозі, що супроводжує виставку, зібрано ґрунтовну інформацію про формування колекцій державних музеїв України та окремо зазначено походження експонованих полотен.
Експозицію складено з творів, що презентують найяскравіші сторінки європейської культури. Це — картини епохи італійського Відродження, зокрема Джентілє Белліні «Портрет патриція» (музей Ханенків), Франческо да Сантакроче-молодшого «Богоматір з немовлям, Іоанном Хрестителем і двома ангелами» та «Портретом астронома» Марко Базаті (Львівська національна галерея).
Живопис італійських та нідерландських маньєристів ХVІ ст., довершений за формою та глибиною емоційної наповненості, представлено низкою шедеврів зі Львова, Житомира та Києва. Одним із найцікавіших розділів експозиції є твори послідовників Мікеланджело Мерізі да Караваджо (1571–1610), новаторський живопис якого надихав талановитих художників не тільки на півдні, а й на півночі Європи.
Зокрема, серед найвражаючих картин — «Святий Себастіан» Бартоломео Манфреді, диптих «Молода жінка з гітарою» та «Чоловік з віолою да гамба» Герріта ван Хонтхорста (Львів), неперевершений «Концерт» Хенріка Тербрюггена (Чернігів), монументальний диптих «Благовіщення» Матіаса Стомера (Житомир) і «Пастушок, що грає з кішкою» пензля Томмазо Саліні (Севастополь).
Значне число робіт становлять твори голландських і фламандських майстрів кінця ХVІ і ХVІІ ст. — близько третини колекцій європейського живопису в художніх музеях світу, що позначилося також і на змісті виставки «Європейський вимір». Тут можна побачити твори найвідоміших майстрів Фландрії та Голландії, якими могли б пишатися кращі музеї світу — «Євангеліст Лука» та «Євангеліст Матфей» Франса Халса (Одеса), «Бог річки Шельда, Кібела та Богиня Антверпена» Пітера Пауля Рубенса, «Амур та психеї» Якоба Йорданса, «Зимовий пейзаж» Гейсбрехта Лейтенса (Київ), «Портрет чоловіка у чорному» Фердинанда Бола (Харків), «Гірлянда з винограду та персиків» Александера Коземанса (Житомир) тощо.
Чимало цікавих творів ХVІІІ ст., епохи Просвітництва вражають різноманіттям жанрів і яскравими образами, представлені з різних країн Європи — Італії, Франції, Німеччини, а хронологічно експозицію завершує дитячий портрет барона Жана-Батіста Реньо — портретиста з оточення Наполеона Бонапарта. На полотні 1811 року зображено маленького сина Миколи Рєпніна-Волконського — Василя Рєпніна, майбутнього приятеля Тараса Шевченка.
також у паперовій версії читайте:
  • І ЗНОВУ — «МОЛОДІСТЬ»
  • РЕСПУБЛІКА МАКЕДОНІЯ — ДАЛЕКА І БЛИЗЬКА
  • ІРИНА КАЛИНОВСЬКА: БЕЗ ФЕСТИВАЛІВ ОРГАННОЇ МУЗИКИ МИ ПРИРЕЧЕНІ

назад »»»

Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».