Пам'ять
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Понедiлок Вересень 29, 2014

"ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА", архiв новин за 2012 рiк.

ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-6198717-6']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); КУЛЬТУРА
КИЇВСЬКИЙ ДЕБЮТ ФРАНЦУЗЬКОГО МЕТРА
Авторитетною і визнаною в світі є фортепіанна школа Франції, де збереглися давні традиції інтерпретації клавірної музики, започатковані ще за часів епохи бароко, які досягли свого розквіту у першій половині ХІХ ст.
У цьому знову мали нагоду переконатися київські шанувальники класичної музики, котрі потрапили на сольний концерт французького піаніста Алена Планеса, що відбувся у Колонному залі імені М. Лисенка Національної філармонії України за підтримки Французького культурного центру в Києві.

Перше відділення концерту А. Планеса було присвячено творам Фридерика Шопена. Музикант приємно вразив власною інтерпретацією відомих творів «поета фортепіано», серед яких були два ноктюрни, чотири прелюдії, три етюди, Балада № 3 мі-бемоль мажор і анданте спіанато соль мажор. Його манера гри відзначалася вишуканою елегантністю, високою технічною майстерністю, шляхетністю стилю та неповторними нюансами, які посприяли відчути по-іншому особливості музики великого композитора-романтика.
Не менш цікавим виявилось і друге відділення концерту, складене з творів французького композитора-імпресіоніста Клода Дебюссі. Слухачі почули знамениті естампи («Пагода», «Вечір у Гранаді», «Сади під дощем») і шість прелюдій — «Затонулий собор», «Тумани», «Винні ворота», «Феї», «Тераса, залита місячним сяйвом», «Феєрверк», які прозвучали завдяки Алену Планесу по-новому, неповторно і витончено. На думку багатьох, це був справжній К. Дебюссі, позбавлений штампів та хибного сприйняття його творчої спадщини.
Переконлива інтерпретація творів Ф. Шопена і К. Дебюссі викликала відповідну реакцію переповненого шанувальниками фортепіанної гри залу: піаніста довго не хотіли відпускати і він був змушений зіграти ще два твори «на біс».
Як розповів Ален Планес, навчатися гри на фортепіано він розпочав у п'ять років, у вісім уже грав у супроводі оркестру. Після закінчення Паризької консерваторії продовжив навчання у США. Повернувшись до Франції, він на запрошення П. Булеза працював солістом ансамблю Intercontemporain. Виконував твори для двох фортепіано з Франсуа Мішелем — другом Ігоря Стравинського, а також співпрацював із відомими композиторами — Булезом, Лігеті, Беріо, Штокхаузеном. Ален Планес — відомий у Франції соліст, акомпаніатор, умілий інтерпретатор камерної музики, педагог Паризької консерваторії й постійний учасник багатьох музичних фестивалів.
Його численні записи на фірмі Harmonia Mundi нагороджено відзнаками «Золотий діапазон» і «Разючий світ музики», а виконання усіх сонат Шуберта було визнане міжнародною критикою як одне з найкращих за останні десятиліття.
На запитання, чому саме такі твори Ф. Шопена він обрав для першого виступу в Києві, Ален Планес відповів: «Цю програму виконав ще у 1841 році у Парижі сам Ф. Шопен, і я хотів, щоб вона без змін прозвучала у вашому місті. Я відчув, як зал реагував на кожний твір цього композитора, це була реакція вдумливих і вдячних слухачів, котрі добре обізнані з класичною музикою. Щиро радий, що і музика К. Дебюссі тут має багато шанувальників, серед яких чимало молоді. Вдячний киянам за теплий і дружній прийом, щирість і безпосередність. Перший приїзд до Києва справив на мене незабутнє враження».

Сергій ПИРОГОВ
також у паперовій версії читайте:
  • МУЗЕЙ ОГОЛОСИВ КОНКУРС
  • ПЕРЕДВИЖНИКИ ХХІ СТОЛІТТЯ
  • «АННА КАРЕНІНА» МОВОЮ БАЛЕТУ
  • ХРАНИТЕЛІ СКАРБІВ НАРОДНОЇ ПАМ'ЯТІ
  • ДЖЕРЕЛО НАТХНЕННЯ ІГОРЯ ЛОНГАТО

назад »»»

Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».