Пам'ять
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Понедiлок Вересень 29, 2014

"ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА", архiв новин за 2011 рiк.

ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-6198717-6']); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s); })(); КУЛЬТУРА
НАЦІОНАЛЬНА ОПЕРЕТА: ЗДОБУТКИ І ПЛАНИ
СВЯТКОВИМ ГАЛА-КОНЦЕРТОМ ЗАВЕРШИВ 76-Й СЕЗОН КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ АКАДЕМІЧНИЙ ТЕАТР ОПЕРЕТИ
Перед його початком художній керівник колективу Богдан Струтинський на зустрічі з журналістами підбив підсумки творчого року, розповів про останні новини театрального життя і плани на наступний сезон.

До того, що творчий пошук став невід'ємною складовою роботи Національної оперети, постійні глядачі театру звикли. Якісь експерименти стають успішними, інші — не дуже, та найголовніше, що застою тут немає. Нагадаю, що 76-й сезон ознаменувався трьома прем'єрами — оперетою «Бал у Савойї» П. Абрахама, музичною казкою для дітей «Пригоди бременських музикантів» Г. Гладкова та романтичним мюзиклом Welcome to Ukraine на музику українських композиторів минулого й сучасності. Серед концертних новинок року — вечір камерної музики та поезії «В кожній музиці Бах, у кожному з нас Бог» у «Музичній вітальні» та програма «Україна в піснях і романсах» — на Великій сцені.
Кожна з названих постановок наближає столичну оперету до поставленої мети — стати театром, здатним ставити і грати вистави, що репрезентують найрізноманітніші музичні жанри і стилі. Багато що в цьому напрямі вже вдалося зробити. Було вирішено суттєво оновити художньо-керівний склад театру. Отже, віднедавна головним диригентом Київського національного академічного театру оперети є Дмитро Морозов, головним балетмейстером — Вадим Прокопенко, головним хормейстером — Ігор Ярошенко.
Після того як Богдан Струтинський представив нових керманичів творчих цехів, вони стисло розповіли про плани й наміри. Так, Вадим Прокопенко (поставлені ним хореографічні сцени глядачі бачили у виставах «Бал у Савойї», Welcome to Ukraine, концерті «Україна в піснях і романсах») пообіцяв, що докладе зусиль, аби балетна трупа опанувала широке розмаїття танцювальних стилів — класичний, фольк, контемпорарі, степ та ін.
Ігор Ярошенко вважає за потрібне змінити роль хору у виставі. Якщо раніше він був пасивним учасником спектаклю, то нині має «ожити» й рухатися, тобто артисти хору стануть повноправними учасниками сценічного дійства. «Моїм завданням є постійне підвищення професійного рівня хористів. Статус національного театру зобов'язує працювати на повну потужність»,— наголосив Ігор Ярошенко.
І, напевно, оптимістично налаштує шанувальників музичної класики таке. Новий головний диригент Київської оперети Дмитро Морозов планує регулярно проводити на її сцені великі симфонічні концерти. Навіть більше, за його переконанням, оперна музика повинна бути присутньою тут не лише у вигляді поодиноких арій під час концертів, а посісти в репертуарі важливіше місце. Це означає, що в театрі йтимуть і оперні вистави. Дмитро Морозов має солідний досвід — близько 10 років він працював у Харківському оперному театрі, диригував і у Воронезькій опері. Митець поділився позитивними враженнями від трупи Національної оперети і вважає, що цим акторам до снаги музична поліфонія, котра охоплюватиме, крім класичної оперети, мюзикл, оперний і симфонічний жанри, народну, камерну та естрадно-симфонічну музику.
Конкретніше плани на наступний сезон (у сенсі репертуару) окреслив художній керівник театру Богдан Струтинський. За його словами, на сцені столичної оперети після дворічної перерви знову з'явиться «Циганський барон» Й. Штрауса, звісно ж, у новій постановці. Виставу буде створено за найстарішим лібрето цього твору, написаним 1886 року. У ньому зовсім інші акценти й імена героїв, ніж ті, до яких ми звикли. На думку Струтинського, настав час повернути «Циганського барона» ще й тому, що до трупи нещодавно прийняли вокаліста — заслуженого артиста України Ігоря Левенця, який гідно виконає головну роль.
І це не єдиний сюрприз для залюблених у мелодії великого австрійця. Адже в наступному сезоні вони побачать і виставу «Музи короля вальсу», в основі сюжету якої — перипетії творчого й особистого життя Йоганна Штрауса, зокрема його непрості стосунки з родиною. Поповнить репертуар і модерний музичний спектакль про життя одного кутюр'є (цей образ збірний), кожен етап ілюструватиме певна колекція костюмів. На Малій сцені світло рампи побачить одноактна опера В. А. Моцарта «Директор театру».
«Звичайно, відбуватимуться нові концертні програми, які формують високі музичні стандарти і стимулюють конкуренцію в театрі»,— зазначив художній керівник. І, зокрема, повідомив про ідею зробити ретро-вечір у вигляді вистави.
Ось таким бачать у Київському національному театрі оперети майбутній мистецький рік. А учасники гала-концерту, котрий став останнім акордом сезону, що минув, сповна дарували глядачам насолоду від спілкування з чарівною музикою, феєричним танцем і добрим гумором.

Тетяна КРОП
також у паперовій версії читайте:
  • У ШВЕЦІЇ ВІДКРИЛИ ПАМ'ЯТНИК ГЕТЬМАНОВІ ОРЛИКУ
  • ОЛЬГА БОГОМОЛЕЦЬ ПОДЯКУВАЛА ПРЕЗИДЕНТОВІ
  • ПОПРАВКИ ДО ЗАКОНУ «ПРО КІНЕМАТОГРАФІЮ»
  • ЧИ ЗАВЖДИ ФАТАЛЬНИЙ РІК ЧОРНОГО ПІВНЯ?

назад »»»

Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».