Пам'ять
Всеукраїнський громадсько-політичний тижневик
Понедiлок Вересень 29, 2014

"ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА", архiв новин за 2010 рiк.

ДЕМОКРАТИЧНА УКРАЇНА ЕКСТРЕМ
ДРАЙВ PRIME YALTA RALLY-2010!
Із чим у вас асоціюється ралі? Часом чи не з драйвом, екстремом, адреналіном, вибухом емоцій, нервовим напруженням? Чи, може, з силою, енергією, прагненням бути першим, рухом уперед, жагою перемоги, поразкою та тріумфом? А ще кажуть, що автоспорт — це ризик, великі гроші та красиві жінки. Цей асоціативний ланцюг можна продовжувати, нанизувати на нього нові смисли, висловлюючи свої думки та почуття.

Ялта 10–12 вересня приймала учасників уже традиційного автоспортивного змагання Prime Yalta Rally, де було розіграно Кубок Президента України, етапи Кубка Європи та чемпіонат України з ралі. Без сюрпризів і несподіванок не обійшлось, адже в подібних змаганнях завжди є імпровізаційна складова та випадковість. Кому ж усміхнулася доля цього разу?

Короткий екскурс
Уперше Yalta Rally відбулося у 2005 році. Місцем проведення гонки невипадково було обрано мальовничий та затишний куточок Криму — місто Ялта. Більшість спецділянок пролягає у гірській місцевості. Вузькі та витіюваті дороги Ай-Петрі, часом завширшки з автомобіль, кидають виклик справжнім любителям екстрему. Спецділянки, розташовані високо над рівнем моря, надають незабутньої видовищності та таємничості всьому, що тут відбувається. Мальовничі краєвиди, «сліпі» повороти, «ходові» шпильки, слизька асфальтна дорога, незалежно від погодних умов, і рельєфна різноманітність перетворюють трасу Ялта-ралі на одну з найскладніших, але водночас найпривабливіших для учасників змагання. Ось чому найкращі пілоти Європи, потрапивши одного разу до українського Монако (саме так називають Ялту), завжди намагаються повернутися сюди ще раз. Підкорити Ялту та приборкати норовливі спецділянки прагне кожний екіпаж, але фінішу дістаються не всі. Так, минулорічний невдалий виступ у гонці російської команди Iva Rally, екіпаж якої вибув зі змагань через сходження з траси і важку травму першого пілота, не вплинув на бажання цих спортсменів знову приїхати до Ялти і взяти участь у змаганнях.

День перший: відкриття
Урочиста церемонія відкриття Prime Yalta Rally-2010 відбулася 10 вересня на набережній за участю усіх команд-учасниць, VIP-гостей, представників засобів масової інформації та вболівальників. Євген Червоненко, президент Автомобільної федерації України, голова організаційного комітету Prime Yalta Rally, виступив із привітальним словом і побажанням удачі учасникам змагання. Він неодноразово зазначав у своїх виступах, що Ялта-ралі має виступати певним символом нашої країни, її візитною карткою. Адже автоспорт — один із основних видів спорту у світі.
Особливої уваги преси та вболівальників удостоївся учасник під номером 12 на новенькій Super-2000 Олексій Тамразов. Автівку було придбано за 600 тис. євро спеціально для Yalta Rally-2010.
Далі на охочих чекала святкова концертна програма — популярні українські співаки створювали атмосферу свята та відпочинку. Загалом до Ялти на ралі прибуло близько 100 тис. туристів.

День другий: старт
Як відомо, вдалий старт — половина успіху. В гонках потрібно передбачити все, врахувати кожен нюанс, аби зорієнтуватися та вибрати правильну стратегію. «Є кілька типів гонщиків,— зазначив на одній з прес-конференцій Євген Червоненко,— в одних стиль — «все або нічого», в інших — «головне не швидкість, а стабільність».
У Prime Yalta Rally стартувало 64 екіпажі професійних гонщиків із 14 держав. У європейському заліку — 30 команд, в українському — 34.
Перший день змагань був цікавий на події. Найприкрішим моментом гонки стала аварія екіпажу Олексія Тамразова. Новенький Super-2000 було пошкоджено, а учасникам довелось достроково припинити змагання. Славетному Олександрові Салюку, на якого покладала надії більшість уболівальників, теж не пощастило — технічні проблеми із зчепленням і коробкою передач не дали йому змоги стати кращим.
Лідером першого дня змагань став російський екіпаж — Дмитро Зорін і Поліна Мухіна (Subaru Impreza). На запитання журналістів, що необхідно для перемоги, Дмитро та Поліна відповіли: «Потрібно бути тактиками, йти за окресленою стратегією, а ще спіймати удачу». Що ж, чи вдасться російським спортсменам спіймати цю удачу?

День третій: фініш
Протягом двох напружених днів захопливої боротьби на трасі Prime Yalta Rally учасникам довелось подолати по шість спецділянок гірських серпантинів підйому та спуску з Ай-Петрі. Багато з тих, кому не вдалося фінішувати першого дня змагань, полагодивши свої автівки та отримавши пенальтизацію, повернулось другого дня гонки в бойовому режимі, але вже у заліку чемпіонату України.
Боротьба вирішального дня змагань була напружена, емоції переповнювали спортсменів і глядачів. Інтрига — хто стане переможцем — зберігалася до завершення змагань. Отже, в абсолютному заліку боротьба тривала за кожну ділянку дороги: лідер першого дня — екіпаж Дмитра Зоріна та Поліни Мухіної — змогли втримати свою перевагу другого дня лише на одній спецділянці. Адже увесь час на п'яти їм наступали українсько-турецькі спортсмени Антон Кузьменко та Ейтан Хафон, які показали дещо кращий результат на другій спецділянці. Проте у найвідповідальніший момент підвела техніка, внаслідок чого сталась аварія, яка позбавила Антона і Ейтана перемоги.
Глядачі мали змогу спостерігати ще за одним інтригуючим змаганням: Марко Темпестіні показав найкращий час на перших двох спецділянках, а Олександр Салюк на останніх трьох (нагадаємо, першого дня змагань Олександр не зміг показати все, на що здатний). Він прийшов шостим в абсолютному заліку, але це йому не завадило отримати титул чемпіона України з ралі-2010.
Кульмінацією гонки було змагання за право прийти до фінішу першим між російським екіпажем Дмитром Зоріним і Поліною Мухіною (Subaru Impreza) та українцями Ігорем Чаповським і Андрієм Ніколаєвим (Subaru Impreza). Розрив становив дві секунди. Вони і стали вирішальними для перемоги українського екіпажу. Отже, Ігор Чаповський та Андрій Ніколаєв із Одеси стали абсолютними переможцями авторалі. Пізніше переможці ділилися своїми враженнями. «Для мене найскладнішим було сказати Ігореві, що нас відокремлюють від перемоги кілька секунд. Я боявся, що він піддасться спокусі натиснути на газ і забуде про стратегічну стабільність. Але він опанував себе, і ми перемогли»,— зазначив штурман Андрій Ніколаєв.
Друге місце посіли спортсмени з Росії — Дмитро Зорін і Поліна Мухіна (Subaru Impreza), третє — румунський екіпаж у складі Марко Темпістіні й Доріна Пульпея (Pegout 207). Про те, що боротьба була жорстка, свідчить кількість команд, що дісталися фіналу. Так, із 30 екіпажів, що стартували у європейському заліку, змогли фінішувати лише 12, а в українському заліку — усі 34.
Офіційні результати гонки були оголошені Євгеном Червоненком на урочистій церемонії нагородження переможців. Під час урочистих заходів було також відкрито Алею зірок, де увічнено відбитки долонь переможців Prime Yalta Rally минулих років.
Святковий феєрверк на честь переможців, виступ чарівної оперної зірки Олени Гребенюк і автограф-сесія для всіх охочих завершили це свято спорту, краси та драйву.

Підсумки
Тож Prime Yalta Rally відбулося! Було все: суперництво, драйв, бажання перемогти, сходження та невдачі. Але при цьому обійшлося без нещасних випадків і серйозних травм. Комусь зі спортсменів доля усміхнулася більше, комусь менше. Проте у виграші залишилися всі — кожен спробував себе і кинув виклик долі. У великому захваті від ралі залишились і глядачі — ті, що спеціально вирушили до Криму, щоб стати свідками гучної події. Хтось вперше приїхав на Prime Yalta Rally, для когось мандрівки до осінньої Ялти стали традиційні. Проте всіх об'єднало одне — жага екстрему, нових вражень та незабутньої атмосфери, яка панувала всі дні.
Євген Червоненко прогнозує, що вже наступного року Prime Yalta Rally отримає статус етапу чемпіонату світу з ралі. Адже, за словами голови організаційного комітету Prime Yalta Rally, Україна, як держава з потужними можливостями, заслуговує на це.
«Я щасливий, що гонка була цікава. Я бачив чемного, освіченого українського глядача. Усі служби, які були задіяні в проведенні гонки, працювали на відмінно і швидко реагували під час ургентних ситуацій»,— зазначив Євген Червоненко на підсумковій прес-конференції.
Іноземні спостерігачі також відзначили високий рівень підготовки Prime Yalta Rally, наголосивши, що вони не помітили серйозних порушень. Все це вселяє надію, що Prime Yalta Rally з кожним роком поліпшуватиме свій результат, приваблюватиме охочих до цього виду спорту та сприятиме позитивному іміджу нашої країни на міжнародній арені.
До зустрічі, Prime Yalta Rally-2011!

Тетяна ГОНЧАРУК
також у паперовій версії читайте:

назад »»»

Використання матеріалів «DUA.com.ua» дозволяється за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на «DUA.com.u».
Всі матеріали, розміщені на цьому сайті з посиланням на агентство «Інтерфакс-Україна», не підлягають подальшому відтворенню та / чи розповсюдженню у будь-якій формі, окрім як з письмового дозволу агентства «Інтерфакс-Україна».